fbpx

Ponedeljak - Petak - 7:00 - 20:00, Subota - 7:00 - 14:00

Izvori hroma i uticaj ovog minerala na naš organizam

Hrom je važan za metabolizam ugljenih hidrata, masti i proteina, pojačava delovanje insulina, a time i ulazak šećera u ćelije čime se obezbeđuje adekvatan nivo energije u organizmu.

Dnevna potreba za hromom kod odrasle osobe iznosi od 100 do 400 mikrograma. Hrom nije toksičan ukoliko se ne uzima u dozama većim od preporučenih ili više od 800 mikrograma dnevno.

Usled nedostatka hroma u organizmu dolazi do loše kontrole glukoze u krvi, zamora, promena u apetitu i telesnoj težini, niske koncentracije i loše memorije.

Kod prekomernog unosa hroma u organizam javljaju se bolovi u stomaku, probavni problemi, nizak nivo šećera u krvi.

Namirnice bogate hromom su:

  • pivski kvasac
  • integralne žitarice
  • mekinje
  • brokoli
  • krompir
  • beli luk
  • bosiljak
  • nemasni sir
  • morska hrana
  • grožđe

Većina ljudi, zbog ishrane koja se bazira isključivo na rafinisanim namirnicama poput belog šećera, slatkiša, belog brašna, ne unosi dovoljne količine hroma u organizam.