fbpx

Ponedeljak - Petak - 7:00 - 20:00, Subota - 7:00 - 14:00

Koja je uloga mangana za zdravo funkcionisanje našeg organizma?

Mangan može pomoći u smanjenju nivoa umora, sprečiti pojavu i težinu osteoporoze, pa čak i poboljšati pamćenje.

Mangan je neophodan za zdravlje kostiju, uključujući njihovo formiranje i razvoj. U kombinaciji sa kalcijumom, cinkom i bakrom, mangan održava gustinu kostiju. Ovo je posebno važno za starije odrasle osobe.

Mangan je deo enzima superoksid dismutaze, koji je verovatno jedan od najvažnijih antioksidanata u našem telu. Takođe, mangan igra ulogu u imunološkim funkcijama, metabolizmu ugljenih hidrata i masti.

Mangan je poznati vazodilatator, što znači da pomaže uvećanju vena i efikasnom protoku krvi u tkiva i organe poput mozga. Odgovarajući nivoi mangana u našem organizmu mogu nam pomoći da povećamo protok krvi i smanjimo rizik od nekih zdravstvenih stanja poput moždanog udara.

Nedostatak mangana dovodi do usporenog rasta i razvoja kod dece.

Namirnice bogate manganom su:

  • lešnik
  • badem
  • orasi
  • pinjoli
  • mahunarke
  • zeleno lisnato povrće
  • žitarice celog zrna
  • tofu
  • dagnje
  • banana
  • ananas
  • ribizle
  • zeleni čaj...